Start UP co to jest i jak zacząć?

Przedsiębiorcy rozpoczynający działalność marzą o dostarczeniu społeczeństwu czegoś, czego potrzebuje, ale jeszcze nie zbudowali-na dużą skalę-niezależnie od tego, czy chcą zmienić świat, czy po prostu sprawić, by ich wizja biznesowa została rzeczywistością.Startupy mają również inny rozwiązanie dla mniej zmotywowanych: ich oszałamiające wyceny, które mogą prowadzić do IPO z wygórowanym zwrotem z inwestycji.

  • Czym jest start up?
  • Od czego zacząć?
Start UP co to jest i jak zacząć
Start UP co to jest i jak zacząć?

Co to jest START UP?

Startupy to małe firmy, które zostały stworzone w celu stworzenia jedynego w swoim rodzaju produktu lub usługi, wprowadzenia go na rynek i uczynienia go kuszącym dla klientów.

Startupy są zbudowane na innowacjach, korygowaniu wad w istniejących produktach lub wymyślaniu zupełnie nowych kategorii towarów i usług, powodując, że całe branże zmieniają swoje metody myślenia i prowadzenia biznesu. W rezultacie wiele startupów jest nazywanych „zakłócaczami” w swoich branżach.

Startupy w Big Tech, takie jak Facebook, Amazon, Apple, Netflix i Google (razem znane jako akcje FAANG), są dobrze znane, ale firmy takie jak WeWork, Peloton i Beyond Meat są również uważane za startupy.

Na pozór startup jest podobny do każdej innej firmy. Zespół pracowników współpracuje w celu opracowania produktu, który kupujący będą chcieli kupować. Tym, co odróżnia startup od innych firm, jest to, jak to robi.

Zwykłe firmy po prostu powtarzają to, co już zostało zrobione. Istniejąca restauracja może być franczyzobiorcą przez potencjalnego właściciela restauracji. Oznacza to, że są one zgodne z wcześniej istniejącym planem działania firmy. Z drugiej strony firma stara się zaprojektować zupełnie nowy szablon. W branży spożywczej może to oznaczać pakiety posiłków, takie jak Blue Apron lub Dinnerly, które oferują to samo, co restauracje-posiłek przygotowany przez szefa kuchni – ale z wygodą i różnorodnością, której restauracje siedzące nie mogą dorównać.

Podkreśla to również inną fundamentalną różnicę między startupami a uznanymi firmami, jest to tempo i wzrost.

Co to jest START UP
Co to jest START UP?

Zobacz nasze inne artykuły

Start UP jak zacząć ? 9 kroków, które musisz znać.

Jeśli nigdy nie założyłeś firmy, pierwszy raz może być trochę przerażające. Zwłaszcza że wymaga to dużo ciężkiej pracy i planowania. To, jak znaleźć pomysł na biznes jest kluczowe w rozpoczęciu przygody z dużym biznesem. Co więcej, tylko około połowy wszystkich firm przeżywa pięć lat lub dłużej.

Na szczęście istnieje 9 podstawowych strategii dla startupów, które możesz zastosować, aby pomóc w uruchomieniu startupu:

Zacznij od świetnego pomysłu.

Pierwszym krokiem w nauce zakładania firmy jest zidentyfikowanie problemu i rozwiązania. Dzieje się tak dlatego, że udane startupy zaczynają od pomysłów biznesowych, które zaspokajają potrzeby grupy klientów. Twój pomysł nie zawsze musi być nowy. Możesz aktualizować istniejące produkty lub usługi w sposób lepszy dla konsumenta. Może to być tak proste, jak np.:

• Zmiana wyglądu produktu.

• Dodawanie nowej funkcji.

• Znalezienie nowego zastosowania dla produktu, który klienci już kochają.

Na przykład Apple zaczęło od oryginalnego pomysłu Steve’a Jobsa na komputer i od tego czasu stworzyło ulepszone wersje, które lepiej pasują do rynku. Kontynuowali również ewolucję nowszych produktów, takich jak iPhone’y i iPady, dzięki czemu są one bardziej przydatne przy każdej aktualizacji. Jednym z przykładów jest to, jak dodają klawiaturę do iPadów, która ułatwi korzystanie z nich jak laptopa. Wszystkie te innowacje Apple doprowadziły do tego, że są one warte ponad miliard dolarów.

Zrób biznesplan.

Gdy masz pomysł, zaczniesz budować biznesplan, który szczegółowo opisuje Twoje produkty i usługi. Powinien zawierać informacje na temat Twojej branży, operacji, finansów i analizy rynku.

Pisanie biznesplanu jest również ważne dla uzyskania finansowania dla Twojego startupu. Banki częściej udzielają pożyczek firmom, które mogą jasno wyjaśnić, w jaki sposób zamierzają wykorzystać pieniądze i dlaczego ich potrzebują.

Bezpieczne finansowanie dla Twojego startupu.

Koszt startupu jest inny dla każdego właściciela firmy. Jednak bez względu na to, jakie są Twoje koszty, prawdopodobnie będziesz musiał uzyskać finansowanie początkowe od:

• Przyjaciele i rodzina.

• Anioła biznesu.

• Kredyty bankowe

Możesz również ubiegać się o biznesową kartę kredytową. Wiele firm oferuje promocje 0% APR, co oznacza, że nie zapłacisz odsetek od zakupów, jeśli spłacisz saldo przed końcem okresu oferty.

Jeśli nie otrzymasz odpowiedniej kwoty finansowania lub nie możesz zebrać pieniędzy na swoją firmę, ryzykujesz, że nie będziesz w stanie pokryć kosztów operacyjnych. Może to spowodować zamknięcie drzwi. W rzeczywistości szacuje się, że 29% startupów upada, ponieważ kończą im się pieniądze.

Aby upewnić się, że otrzymasz odpowiednią kwotę, będziesz chciał oszacować swoje koszty i przepływy pieniężne, w tym oprocentowanie pożyczek. Gdy to zrobisz, możesz użyć QuickBooks lub FreshBooks, aby śledzić swoje wydatki i pomóc Ci trzymać się budżetu.

Otaczaj się odpowiednimi ludźmi.

Rozpoczęcie działalności gospodarczej może stać się dużym ryzykiem. Dlatego będziesz potrzebować niezbędnych doradców biznesowych, którzy pomogą Ci poprowadzić Cię przez drogę do sukcesu w Twoim startupie, na przykład:

• Adwokaci.

• Certyfikowani księgowi.

• Specjaliści ubezpieczeniowi.

• Bankierzy.

Budowanie odpowiedniego zespołu startupowego jest szczególnie ważne na wczesnych etapach małych firm. Oznacza to, że będziesz chciał starannie wybrać:

• Współzałożycieli.

• Wykonawców.

• Pierwszych pracowników.

Upewnij się, że wykonujesz wszystkie kroki prawne.

Od zaprojektowania produktu po skonfigurowanie miejsca pracy, otwarcie wymarzonego startupu może być świetną zabawą. Zanim oficjalnie wejdziesz na rynek, będziesz chciał podjąć odpowiednie kroki prawne, aby dać Ci najlepszą szansę na sukces, w tym:

• Ubieganie się o licencję biznesową.

• Rejestracja nazwy firmy.

• Zgłoszenie i zastrzeżenie znaku towarowego.

• Utworzenie oddzielnego konta bankowego.

• Zapoznanie się z przepisami branżowymi.

• Budowanie kontraktów dla klientów i innych osób, z którymi planujesz współpracować.

Start UP jak zacząć
Start UP, jak zacząć?

Ustal lokalizację (fizyczną i online).

Niezależnie od tego, czy chcesz założyć zakład produkcyjny, założyć przestrzeń biurową, czy otworzyć witrynę sklepową, będziesz musiał ustalić, czy wynajem lub zakup nieruchomości jest odpowiedni dla Twojego startapu. W wielu przypadkach można uzyskać ulgi podatkowe za zarządzanie przestrzenią komercyjną, co jest korzyścią z posiadania własnego miejsca. Będziesz także mógł go wynająć, aby uzyskać dodatkowy dochód.

Jednak jednym z powodów, dla których startupy wynajmują na początku, jest to, że mogą inwestować swoje pieniądze w inne aspekty firmy. Leasing może być również tańszym sposobem na uzyskanie startupu w doskonałej lokalizacji. Pamiętaj, że ceny czynszu mogą nieoczekiwanie wzrosnąć, co może zmusić Cię do wydania więcej lub przeprowadzki. Nie zbudujesz również żadnego kapitału podczas dzierżawy.

W dzisiejszej erze cyfrowej ważne jest, aby skonfigurować obecność online i platformę e-commerce. W rzeczywistości bez niego będziesz miał problemy z sukcesem. Wynika to z faktu, że klienci coraz częściej robią zakupy online i korzystają z Google, aby uzyskać więcej informacji na temat Twoich produktów. Ponadto strony internetowe oferują takie zalety, jak:

• Utrzymywanie sklepu otwartego 24 godziny na dobę, w weekendy i święta, co zwiększa sprzedaż.

• Pomoc w dotarciu do klientów na całym świecie.

• Umożliwienie klientom czytania opinii o Twoich produktach, co może podnieść wiarygodność Twojej marki.

Możesz jeszcze bardziej zwiększyć swoją obecność w Internecie, zakładając bloga. Może to pomóc Ci stać się ekspertem w swojej dziedzinie. Możesz również użyć optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby zwiększyć widoczność swojej marki w wyszukiwarkach Google. I zawsze dobrym pomysłem jest publikowanie postów na platformach społecznościowych.

Opracuj plan marketingowy.

Każdy startup musi wydawać różne ilości pieniędzy i czasu na marketing. To ważny wydatek, ponieważ pomaga:

• Ustal tożsamość marki.

• Wyróżnij się na tle konkurencji.

• Twórz relacje z klientami i buduj lojalność.

• Zwiększ widoczność, która przyciąga nowych klientów.

• Wzmocnij reputację swojej firmy.

Niektóre działania marketingowe startupów, które powinieneś wziąć pod uwagę, obejmują:

• Korzystanie z mediów społecznościowych w celu angażowania klientów i promowania kuponów lub ofert.

• Rozdawanie nagród za polecenia, co przynosi więcej klientów.

• Oferowanie bezpłatnych próbek lub wersji demonstracyjnych w twoim sklepie.

• Sponsorowanie wydarzeń, aby Twoje imię i nazwisko pojawiło się w lokalnych społecznościach.

Zbuduj bazę klientów.

Aby Twój startup odniósł długoterminowy sukces, będziesz chciał zbudować bazę klientów. Ci lojalni klienci mogą pomóc w:

• Zwiększenie sprzedaży, ponieważ są gotowi utrzymać wydatki w Twojej firmie.

• Wysyłanie wiadomości do nowych klientów, że Twoja marka jest godna zaufania.

• Pozyskiwanie poleconych, co oszczędza czas i wysiłek związany ze znalezieniem nowych klientów.

Oto kilka sposobów przyciągania i zatrzymywania klientów:

• Regularnie oferowanie świetny produkt lub usługę.

• Uruchamianie programów lojalnościowych, aby ich utrzymać.

• Korzystanie z marketingu afiliacyjnego w mediach społecznościowych, który polega na płaceniu influencerom za promowanie produktów wśród docelowych odbiorców.

• Koncentracja na doskonałej obsłudze klienta.

• Wykorzystanie badań rynkowych do lepszego zrozumienia oczekiwań klientów.

• Prośba o informację zwrotną bezpośrednio od klienta.

Co więcej, Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (ICSC) stwierdziła, że 92% konsumentów stwierdziło, że ich lojalność wobec konkretnych sprzedawców detalicznych wynika z tego, że oferowali ceny, które były uczciwe i odpowiadały wartości ich produktu, podczas gdy 79% stwierdziło, że wynika to z jakości produktu.

Zaplanuj zmianę.

Startupy zmieniają się drastycznie w ciągu pierwszych kilku lat działalności. Kluczem do sukcesu jest ewolucja i dostosowanie modelu biznesowego do rynku i branży.

Oto kilka strategii, które sprawią, że będziesz przygotowany na adaptację:

• Zatrudnianie strategów startapowych, abyś wiedział, że Twój zespół jest elastyczny.

• Słuchanie opinii klientów, dostawców i innych osób, z którymi współpracujesz.

• Bądź na bieżąco z trendami w Twojej branży.

Pamiętaj, że to startupy, które chcą ewoluować wraz z oczekiwaniami konsumentów, są w stanie ugruntować swoją pozycję przez wiele lat.

Zobacz nasze pozostałe artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.