Skąd brać towar do sklepu internetowego?

Jeśli chodzi o założenie firmy e-commerce, pojawia się wiele pytań o to, jak prowadzić e-sklep. Jednym z najczęściej zadawanych pytań i jednym z najważniejszych jest to, gdzie mogę kupić towar do mojego sklepu internetowego? Dowiedz się, gdzie zaopatrzyć swój sklep i jak w pełni wykorzystać następujące możliwości.

  • Jeśli zastanawiasz się skąd brać towar do sklepu internetowego, mamy dla Ciebie rady.
  • Sprawdź, jakie masz możliwości na zaopatrzenie sklepu internetowego.
  • Czy wiesz, że nie musisz mieć towaru, aby go sprzedawać?
  • Z nami podejmiesz decyzję, skąd brać towar do sklepu internetowego.
Skąd brać towar do sklepu internetowego
Skąd brać towar do sklepu internetowego?

Skąd mogę brać towar do sklepu? Jak ważne jest to, czym chcę handlować?

Pod względem technicznym otwarcie sklepu nigdy nie było łatwiejsze niż teraz. Potrzebujesz tylko odpowiedniego oprogramowania, aby zacząć sprzedawać niemal od razu. Jednak, aby odnieść sukces w sprzedaży, musisz zorganizować całą działalność sklepu. Kluczowe będą wszystkie kwestie marketingowe, a także standardy i procesy obsługi klienta. Klientom trzeba jednak coś sprzedać, a to coś jest konkretną rzeczą. Istnieje oczywiście wiele sposobów na zaopatrzenie swojego sklepu internetowego. Wszystkie zależą od tego, czym chcesz handlować i jak chcesz prowadzić działalność, zarówno pod względem sprzedaży, jak i logistyki.

Kilka elementów odgrywa rolę w wynikach sprzedaży online. Przedmioty sprzedawane w e-sklepie są jednymi z najważniejszych. Dlatego, zanim otworzysz sklep internetowy, powinieneś zastanowić się, gdzie kupisz swój towar. Podpowiadamy, gdzie polować na dostawców i jak sprzedawać bez kupowania produktów „w magazynie”. A jeśli nie możesz odkryć okazji, która jest dokładnie dla Ciebie odpowiednia, możesz otworzyć sklep bez konieczności kupowania czegokolwiek lub przechowywania czegokolwiek.

Skąd mogę brać towar do sklepu
Skąd mogę brać towar do sklepu?

Gdzie mogę kupić przedmioty do mojego sklepu internetowego?

Sprzedaż własnych produktów, udostępnienie sklepu internetowego za pośrednictwem hurtowni lub kupowanie towarów bezpośrednio od producenta to najpopularniejsze sposoby na uzyskanie towarów dla biznesu internetowego. Będziesz także mógł skorzystać z zalet dropshippingu i sprzedawać produkty, które są wysyłane bezpośrednio z magazynu.

Produkty marki własnej na sprzedaż

Pierwszą metodą pozyskiwania przedmiotów na sprzedaż jest ich samodzielna produkcja. Mówimy o ręcznie robionych przedmiotach, a także plikach cyfrowych, które można sprzedawać online. Ręcznie robione przedmioty są często sprzedawane przez osoby, które dobrze wykorzystują swoje warsztaty lub umiejętności stolarskie. Ze względu na trend na oryginalne, jedyne w swoim rodzaju akcesoria domowe, biżuterię i odzież, coraz więcej e-sklepów sprzedaje obecnie przedmioty, które nie są dostępne nigdzie indziej. Segment rynku nie został jeszcze wypełniony, ponieważ wielu nabywców pragnie nosić coś niezwykłego, a także zapewnić nieoczekiwany prezent. Unikalne wyposażenie domu, kreatywna biżuteria i odzież wykonana z materiałów przyjaznych dla środowiska stają się coraz bardziej modne. Zwróć uwagę na liczne zalety, jakie zapewnia sprzedaż produktów własnych. Przede wszystkim Twoja marka nie jest zależna od żadnego zewnętrznego dostawcy. Po drugie, żadna inna firma nie zaoferuje takiej samej gamy produktów jak Ty. W rezultacie nałożysz na swoje przedmioty dowolną marżę, jaką uważasz za akceptowalną. Jeśli chodzi o własne przedmioty, nie musisz dostosowywać się do rynku; zamiast tego możesz go utworzyć. Ręcznie robione akcesoria, a także produkty np. własnych warsztatów i stolarzy, to przykłady sklepów internetowych, które sprzedają unikatowe przedmioty. Sprzedaż własnych przedmiotów charakteryzuje się bardzo ograniczonym asortymentem, w którym nie spotkamy setek rzeczy. Wiąże się to z łatwiejszą promocją poszczególnych przedmiotów, a także zmianą podejścia do sposobu przygotowania rzeczy do sprzedaży. Zapasy sklepu internetowego są przechowywane w magazynie.

Hurtownicy w internecie

Hurtownie internetowe są jedną z najczęstszych lokalizacji zakupu towarów. W niektórych przypadkach może to być lepsza alternatywa niż zakup bezpośrednio od producenta. Hurtownicy zazwyczaj sprzedają szeroką gamę produktów z tego samego lub sąsiedniego sektora. Tak samo jest ze sklepem internetowym. Jest to sklep, który sprzedaje rzeczy w określonej kategorii. Mimo że cały sklep jest zaopatrzony w przedmioty, nie zawsze możesz je kupić w ogromnych ilościach przy zakupie od producenta. Hurtownia przemysłowa może zapewnić wszystko, czego potrzebujesz, umożliwiając otrzymywanie wszystkich produktów z jednego źródła, a jednocześnie zapewniając silną pozycję negocjacyjną. Magazyny internetowe to po prostu kontrahenci, którzy dostarczają szeroką gamę towarów, które zostały zebrane w pliku XML lub CSV, co pozwala na szybką i łatwą integrację danych ze sprzedawcami internetowymi, którzy korzystają z ich usług. Nie zawsze musimy robić wszystkiego, co w naszej drodze, aby je znaleźć. Dostawcy oprogramowania ułatwiającego sprzedaż online zazwyczaj zapewniają dostęp do kilkunastu lub więcej hurtowników internetowych. Po prostu wybierz asortyment, który chcesz handlować, a oferta zostanie niezwłocznie przesłana na stronę naszego sklepu. Co ważne, hurtownie pracujące z dostawcami oprogramowania dostarczają pliki XML lub CSV z opisami produktów i zdjęciami, co pozwala uprościć proces importu towarów na stronę. Innymi słowy, nie musimy ręcznie wprowadzać wszystkich elementów. Zdecydowana większość sklepów internetowych wybiera dostawy hurtowe, ponieważ jest to łatwo dostępny wybór.

Co powinieneś wiedzieć przed współpracą z hurtownikiem? Każda hurtownia może zapewnić Ci koszty, które są dostosowane do Twoich konkretnych potrzeb. Duża ilość nabywanych przedmiotów i terminowość płatności mają korzystny wpływ na możliwość negocjowania stawek i obniżania cen produktów.

Kupuj bezpośrednio od producenta.

Jeśli chodzi o przynoszenie przedmiotów do sklepu, producent jest oczywiście pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl. Ponieważ każdy producent tworzy coś wyjątkowego, musisz skontaktować się z różnymi dostawcami, jeśli masz dużą liczbę produktów w swoim magazynie. Uzyskanie najniższej ceny zazwyczaj zapewnia, że rzeczy są kupowane prosto od producenta. Należy jednak pamiętać, że wymaga to zakupu tysięcy, jeśli nie dziesiątek tysięcy tych samych towarów. Nic dziwnego, że większe firmy korzystają z okazji, ponieważ mają dostęp do ogromnej liczby konsumentów za pośrednictwem kilku kanałów sprzedaży. Wielu producentów pobiera opłaty za dostawę swoich produktów. Trudniej jest również przygotować wszystko z logistycznego punktu widzenia. Czas spędzony na negocjacjach z każdym dostawcą i radzeniu sobie z reperkusjami wielu dostaw powinien być lepiej spożytkowana na rozwój sklepów, zdobywanie nowych klientów i ekspansję na nowe regiony. W rezultacie korzystanie z hurtownika jako źródła towarów jest czasami preferowaną opcją. Zakup produktów bezpośrednio od producenta jest najbardziej opłacalnym sposobem na zaopatrzenie firmy online. Łatwo się domyślić, że metoda ta wymusza zakup znacznej liczby przedmiotów, dlatego jest przeznaczona tylko dla największych graczy. Ta metoda współpracy nie jest zalecana dla początkujących sprzedawców ze względu na większe ryzyko inwestycyjne.

Dropshipping to opcja do rozważenia.

Jak być może wiesz, jednym z najczęstszych lęków wśród nowych sprzedawców jest kupowanie przedmiotów, które się nie sprzedają, ale także, gdzie je przechowywać. Dropshipping to intrygująca opcja dla tych osób. To podejście logistyczne, które pozwala na prowadzenie sklepu internetowego bez konieczności zajmowania się towarami czy konieczności przechowywania ich w magazynie. Polega na wysłaniu towaru bezpośrednio z magazynu kontrahenta do Twojego klienta, z którego zaopatrujesz sklep internetowy. Dzięki temu możesz prowadzić sklep internetowy bez konieczności zakupu dużych ilości towarów czy wynajmu powierzchni magazynowej. Rzućmy okiem na to, jak to działa:

  • Rozpoczynasz współpracę z dostawcą, który oferuje dropshipping i dodajesz produkty do swojego sklepu internetowego.
  • Klient kupuje i płaci za produkt w Twoim sklepie.
  • Zamówienie jest przez Ciebie przekazywane do hurtowni.
  • Towar jest dostarczany bezpośrednio do konsumenta przez hurtownika.

Marża jest zyskiem w tym przykładzie, jak to jest we wszystkich przypadkach. To fantastyczna alternatywa dla osób, których nie stać na duży magazyn. Takie podejście ma również niską barierę wejścia. Nie musisz wyłożyć żadnych pieniędzy, a możesz sprzedawać produkty z całego świata. Czy to nie jest niesamowite? Pozwala to na zakup tylko tych przedmiotów, które kogoś interesują, obniżając koszty rozpoczęcia sprzedaży online.

Import towarów z innych krajów

Mamy także możliwość importu towarów bezpośrednio od producenta, zazwyczaj z zagranicy, dla najbardziej doświadczonych handlowców. Jeśli chodzi o przedmioty masowe, Azja jest miejscem, w którym powinieneś skupić swoje wysiłki. Importując ze wschodu, ważne jest, aby znaleźć godnego zaufania partnera. Warto również zauważyć, że producenci ze wschodu często potrzebują minimalnego zamówienia. I, co najważniejsze, musi ono być ogromne.

Gdzie mogę kupić przedmioty do mojego sklepu internetowego
Gdzie mogę kupić przedmioty do mojego sklepu internetowego?

Ważne jest nie tylko jak pozyskać towar od producenta.

Należy pamiętać, że nie tylko zaopatrzenie będzie miało wpływ na sukces sklepu internetowego. Ważne jest także odpowiednie oprogramowanie i wynegocjowane warunki cenowe. Każda z wymienionych powyżej metod dostarczania towaru dla biznesu online ma zalety i wady. Niektóre będą bardziej odpowiednie dla nowych dostawców, podczas gdy inne pozwolą doświadczonym przedsiębiorcom rozszerzyć swoją działalność. Niezależnie od tego, jakie podejście stosujesz, pamiętaj o zaletach, jakie może zapewnić wyrafinowane oprogramowanie do zarządzania biznesem e-commerce. Przede wszystkim ułatwia integrację danych produktowych, a także obsługę zamówień z wielu źródeł!

Niezależnie od tego, w jaki sposób kupujesz rzeczy do swojego sklepu, warto to zrobić w sposób, który pozwala zarobić jak najwięcej pieniędzy. Oczywiście lepiej jest po prostu zaangażować się w dobre działania marketingowe, które skutkują wymiernymi wynikami, takimi jak ogromna sprzedaż. Niska wrażliwość cenowa klienta, co pozwala sprzedawać rzeczy po wyższej cenie. Są to jednak wszystkie działania, które są bezpośrednio związane ze sprzedażą i skutkują zwiększeniem zarobków. Niestety właściciele firm często pomijają znaczenie działania po przeciwnej stronie, a mianowicie nawiązania kontaktu z kontrahentem.

Oczywiście negocjowanie ceny towarów przyniesie najlepsze wyniki, ale należy wziąć pod uwagę inne czynniki. Częstotliwość, z jaką wykonywane są dostawy, a także wydatki z nimi związane. Możesz także spróbować polecić producentowi zmianę, którą zauważą klienci. Wszystko to może pomóc Ci zarobić więcej pieniędzy lub poprawić działanie sklepu.

Zobacz nasze inne artykuły